خشونت ؟؟

منشا خشونت

مدار خوش یُمن است، خشونت شوم . پیامبر اکرم (ص)

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

عدم خشونت اولین رکن زندگی من است ؟

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۲۵ ب.ظ

تفکر یک مرد هندی

تاریخ به ما می آموزد که آنانی که، بی شک به انگیزه های شریف و ارجمند، آزمندان را، باتوسل به زور، از امتیازات خود محروم کرده اند، به نوبه ی خود شکار بیماری مغلوبان شده اند... . اگر هند به دستاویزهای خشن رو آورد، من علاقه ام را به آزادی آن از دست خواهم داد. زیرا ثمردهی این گونه دستاویزها نه آزادی، بلکه بردگی است.

برای آشنایی از تفکرات این شخصیت به ادامه مطلب رجوع شود

اصل عدم خشونت گاندی

   آهسیما (عدم خشونت) اصل مهم تفکر گاندی به شمار می آید. او با اندیشمندانی مانند تولستوی مکاتبه داشت و با آنها در مورد اندیشه های خود صحبت می کرد. آهسیما در مفهوم واقعی خود به معنای سرباز زدن از خشونت و صدمه نزدن به مخلوقات از انسان تا گیاه است. در دکترین گاندی این مفهوم به خودداری از خشونت براساس عشق است. به نظر او عشق است که می تواند مترادف عدم تنفر و کینه توزی مطلق باشد. به عبارت دیگر، عشقی که نا محدود و فراگیر باشد. چنین مفهومی حیطه عدم خشونت را تا حد قابل توجهی می گستراند. گاندی خود درباره این دکترین  می گوید: «می خواستم به شیوه خود به مسایل روزمره و اصول ابدی خودمان بپردازم. هیچ چیز نوینی ندارم که به دنیا بیاموزم. حقیقت جویی و عدم خشونت بی سن و سال است. فقط سعی کردم این دو فضیلت را تا حد ممکن و هر چه گسترده تر به تجربه درآورم.»

 منبع : وبلاگ گنج نهان در دل من 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی